בקרב רבים מכם, מועמדים לרישום לתואר ראשון, ישנו הלם מהציון הרצוי
בבחינה הפסיכומטרית. ההילה שצובר המבחן הזה, והידיעות המפורסמות בדבר הציונים
שכדאי להשיג בו – נכונים ומוצדקים אך הם אינם אבסולוטיים. למה אנו מתכוונים? אסור
לשכוח שהמטרה אינה להוציא ציון גבוה לשם הציון, למעט מקרים בהם המועמד מעוניין
לעבוד בתחום הדרכת פסיכומטרי – ואז ישנן דרישות למעבר ציון 720, ומכונים מסויימים
דורשים מעבר ציון 750. בכל מקרה אחר, בו המטרה היא להירשם ללימודים, יש לעקוב אחר
דרישות הקדם.
דרישות קדם של מכללות ואוניברסיטאות אינן נתון
קבוע, רק נתון יחסי
זה לא סוד שהחוג למנהל עסקים תמיד יהיה חוג יוקרתי בר-דרישות, ואילו החוג
B.A כללי יהיה כמעט נטול דרישות: כך תמיד היה וכך
תמיד יהיה. השאלה מהן הדרישות, והאם ישנה נסיקה למעלה או למטה בהשוואה לשנים
קודמות? אם, לדוגמה, מטרתכם היא ללמוד משפטים, ונוכחתם לדעת שדרישת הקדם ברוב
המוסדות היא ציון כמו 667 – אז זו צריכה להיות המטרה שלכם, ולשם יש לכוון את
מאמציכם. חשוב לבחור קורס פסיכומטרי בו תוכלו להיות בטוחים שתשיגו לפחות את הציון
הזה.
מה חשוב לדעת על הקורס בטרם הרישום?
יש לעיין בסילבוס של הקורס בהסכמת צוות המזכירות, ולהסיק מהן שיטות
הלימוד בו. יש להתאים את הבחירה שלכם בהתאם לנטיות שלכם. אם אתם תלמידים שאוהבים
שמורים להם בדיוק מהם הצעדים הדרושים לעשייה לקראת הבחינה, קורס פסיכומטרי המתבסס
על אוטודידקטיות (לימוד עצמי כמעט מוחלט) לא יתאים לכם כהוא זה: לעומת זאת, קורס
בו יש שעורי בית רבים, מלווים באימונים אישיים, כמו של מור קורן – יתאים לכם במידה רבה מאד. לעומת
זאת, לאלו מכם האוהבים ללמוד לבד יתאים קורס בו האוטודידקציה מושלת בכיפה.
מדוע חשוב תמיד להירשם לקורס, גם אם אתם מעדיפים
ללמוד לבד?
מהשיקול הלוגיסטי הקשור לצפוי לכם בבחינה. המרכז הארצי לבחינות והערכה
מקבל החלטות כל מחזור ולעתים גם בזמן המחזור של הבחינה הוא עלול לשנות נהלים.
המשמעות היא שמבחן פסיכומטרי מקרי שמצאתם בשנת 2004, לדוגמה, לא ייצג כל ערך
שאפילו מתקשר לבחינה הנוכחית מבחינת רמת הקושי: באלו נושאים ידוע כי המרכז הארצי
עתיד להקשות. למדריכי קורס פסיכומטרי יש את המידע הזה, וזה ייתן לכם אינדיקציה
כללית כיצד תיראה הבחינה, ובמה יש להשקיע יותר.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה